Power Source A+B bez obnovitelných pojistek

Kód: 538
Novinka
Značka: Ladas
2 264 Kč
Momentálně nedostupné

Jedná se o velmi kompaktní a jednoduchý napájecí systém, který umožní připojit dvě napájecí baterie a dva přijímače Futaba s výstupy S.bus/S.bus2 (případně také jeden přijímač Futaba jedním výstupem S.bus a jedním výstupem S.bus2). Základní varianta produktu má na S.bus výstupech pro serva polymerové obnovitelné pojistky. Toto provedení má pojistky nahrazené speciálními můstky.

Detailní informace

Detailní popis produktu

Použití

Modul Power Source A+B je základním stavebním kamenem našich rozvodů, využívajících systém FUTABA S.bus/S.bus2. Společně s dalšími komponenty, dostupnými na našem E-shopu, tvoří úplnou stavebnici, která Vám umožní sestavit jednoduché, spolehlivé a velmi lehké rozvody pro napájení S.bus/S.bus2 serv a telemetrických senzorů v modelech letadel. Tato varianta bez polymerových obnovitelných pojistek je určena pro použití v obřích speciálech pro 3D extrémní akrobacii, pokud si pilot použití pojistek nepřeje.

Specifikace

Modul Power Source A+B představuje jednoduchou rozvodnou desku, která obsahuje:

  • Dva bezpečné elektronické vypínače baterií pro napájení palubního systému modelu.
  • Obvod zajištěného napájení se Schottky diodami.
  • Dva nezávislé HUBy pro rozvod S.bus/S.bus2 signálů ze dvou přijímačů, případně S.bus signálu a S.bus2 signálu z jednoho přijímače.
  • 8 neodjištěných vývodů pro S.bus/S.bus2 serva.
  • 1 silový vývod se speciálním konektorem pro HUB v křídle (napájení + signál S.bus/S.bus2 z přijímače A).
  • 1 silový vývod se speciálním konektorem pro HUB v křídle (napájení + signál S.bus/S.bus2 z přijímače B).
  • 1 silový vývod se speciálním konektorem pro HUB VOP (napájení + signál S.bus/S.bus2 z přijímače A + signál S.bus/S.bus2 z přijímače B).
  • Konektory pro připojení HUB v křídlech tvoří komfortní rozpojitelné místo mezi trupem a křídly.

Další vlastnosti:

  • Pomocí vysílače FUTABA a nebo USB programátoru CIU-3 lze snadno nastavit výchylky jakéhokoliv serva, zapojeného do S.bus/S.bus2 sběrnice. Je proto velmi jednoduché sladit výchylky např. 3 serv na křidélku, směrovce, polovinách výškovky atp.
  • Pokud připojíme přijímač, který je spárován s vysílačem jako Rx1, k Power Source A+B výstupem S.bus2, je možno kdekoliv v navazujícím S.bus2 rozvodu připojit telemetrické snímače FUTABA, aniž by bylo nutné budovat samostatné kabeláže pro telemetrii.
  • Kdekoliv lze do volných konektorů zapojit naše speciální kondenzátory pro eliminování přepěťových a podpěťových jevů, které vznikají při brždění a rozjezdech výkonných serv.

Bližší informace naleznete v článcích:

Technické parametry

  • Napájení: 2 ks baterie 2S LiIon (jmenovité napětí 7,4V)
  • Maximální trvalý proud: 2 x 15A
  • Špičkový proud: 2 x 50A (10s)
  • Všechny S.bus výstupy pro serva jsou odolné proti přepólování
  • hmotnost: 75 g
  • Rozměry krabičky: 77 x 72 x 21 mm
  • Výstupy pro serva: max. 8 S.bus serv přímo, dalších 12 S.bus serv prostřednictvím HUB
  • Silové S.bus výstupy pro HUB: 3

Bezpečí pro Váš model

Modul Power Source A+B je vyroben v souladu se zásadami pro dosažení co největší odolnosti proti účinkům vibrací spalovacích motorů. Je navržen tak, aby zajišťoval maximální bezpečí pro Váš model. Modul má následující vlastnosti:

  • Deska plošného spoje má nadstandardní tloušťku mědi a všechny vodivé cesty jsou předimenzovány.
  • Všechny důležité součástky jsou v provedení SMD a pokud to lze, jsou zdvojené se 100% zálohou. Každý elektronický vypínač baterií je vybaven výkonovým tranzistorem, dimenzovaným na trvalý proud 49A. Obvod zajištěného napájení je vybaven dvojitými Schottky diodami, dimenzovanými na trvalý proud 50A.
  • Jsou použity zlacené konektory japonské výroby a značkové součástky renomovaných výrobců. Konektory silových výstupů S.bus/S.bus2 a konektory baterií mají mechanickou pojistku proti přepólování a nechtěnému rozpojení. Vývody konektorů jsou zapájeny do prokovených otvorů hloubky 1,5 mm. Silové konektory jsou současně mechanicky fixovány k DPS.
  • Provedení se dvěma nezávislými rozvody signálu S.bus/S.bus2 umožní zapojit serva v modelu tzv. „do kříže“ (z jednoho přijímače jsou řízena např. serva levého křídla, pravé poloviny VOP a směrovka. Z druhého přijímače jsou řízena např. serva pravého křídla, levé poloviny VOP a servo plynu. Pro bezpečné ovládání zapalování benzínového motoru doporučujeme použít dva opticky oddělené spínače zapalování, přičemž každý z nich je řízen PWM výstupem rozdílného přijímače).

FUTABA je lídrem bezpečnosti radiového řízení také díky tomu, že používá pro modelářská RC zařízení vlastní speciální integrované obvody, vyvinuté hlavně pro svoje průmyslové aplikace a jako jeden z mála výrobců nepoužívá pro důležité funkce RC zařízení univerzální procesory, ani masově vyráběné VF obvody, původně vyvinuté pro bezdrátové PC myši (vyvinuté ještě v době, než se pro tento účel začala používat technologie Bluetooth). Z tohoto důvodu jsme po zralé úvaze náš modul Power Source A+B nevybavili procesorovým obvodem pro přepínání signálu ze dvou přijímačů (např. na základě vyhodnocení stavu přijímače ze signálu S.bus).

 

futaba_chip

Jaký smysl by mělo, kdybychom z hlediska řetězce spolehlivosti zařadili za dva vysoce spolehlivé paralelní bolky (přijímače FUTABA s obvody FUTABA) do série jeden blok obsahující univerzální mikrokontrolér PIC nebo AT,… ?

Příslušenství

K modulu Power Source A+B je možné dokoupit následující příslušenství, se kterým tvoří úplný funkční celek:

Poznámky:

  • Firma ENEPO.eu s.r.o., vyrábějící modelářské zboží pod značkou LADAS model, je zapojena do kolektivního systému ASEKOL a cena výrobků zahrnuje náklady na jejich ekologickou likvidaci.
  • Pro systém S.bus rozvodů s napájecím modulem Power Source A+B bylo vydáno prohlášení o shodě ve smyslu zákona č. 22/1997 Sb.

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: